Kategorijas
Aizvērt preci un doties soli atpakaļ

Sacīkšu karogs

Sacīkšu karogs – šie karogi ir svarīga sacensību sastāvdaļa, jo tie kalpo ne tikai kā signāli braucējiem, bet arī veicina drošību un sacensību noteikumu ievērošanu. Katram karogam ir sava specifiska nozīme un funkcija.

Ja izvēlaties opciju – Tikai karogs – rokturis netiks iekļauts

Gatavs saņemšanai / piegādei 3-4 darba dienu laikā

Sacīkšu karogs – šeit atradīsiet visus Latvijas Motosporta federācijas apstiprinātos un lietotos sacīkšu karogus, kas tiek izmantoti dažādos motosporta pasākumos. 

  • Izmērs 60×75 cm
  • Apstrāde- tunelis no vienas puses
  • Klasisks karogu audums – 100% poliesters, 115 gr/m2, puscaurspīdīgs. Otrajā pusē bilde redzama spogulī
  • ražots izmantojot sublimācijas drukas metodi
  • piemērots lietošanai dabā – UV drošs pārklājums
  • ieteicamā mazgāšanas temperatūra – līdz 30° C

Karogu izmantošana:

Dzeltenais karogs – Viens dzeltenais karogs brīdina pilotu par briesmām priekšā, piemēram, par atlūzām pēc avārijas. Pilotiem ir jābrauc lēnāk, kad viņi brauc garām bīstamajai vietai, kā arī apdzīšana šajā trases posmā ir aizliegta. Divi dzeltenie karogi (kuri tiek vicināti no viena tiesnešu posteņa) nozīmē, ka pilotiem ir jāsabremzējas, jābrauc ļoti lēni, un jābūt gataviem jebkurā brīdī apstāties. Arī tad apdzīšana ir aizliegta.

Zaļais karogsnozīmē, ka iepriekšējās briesmas ir beigušās, un piloti var atsākt apdzīšanu un braukt ar pilnu ātrumu. Tas arī tiek izmantots, ja sesija tikko tika pārtraukta un tagad tā tiek atsākta. Zaļš karogs boksu celiņa sākumā nozīmē, ka boksu celiņš ir atvērts un tajā drīkst iebraukt.

Sarkanais karogs – nozīmē, ka sesija ir pāragri apstādināta sakarā ar braukšanai nepiemērotiem apstākļiem, piemēram, pēc ļoti smagas avārijas vai sliktas redzamības apstākļos. Sacīkstēs tas tiek reti izmantots, jo tur ir pieejama arī drošības mašīna. Šādi apturētas sacīkstes var gan tikt atsāktas, gan netikt atsāktas. Ja sacīkstes tiek pārtrauktas pirms ir nobraukti divi pilni apļi un netiek atsāktas, tad punkti netiek piešķirti nemaz (sacīkstes tiek uzskatītas par nenotikušām). Ja pārtraukšana notikusi, pirms nobraukti 75% sacīkstes, tad par katru vietu tiek piešķirta puse no punktiem, kādi tiktu piešķirti parasti. Ja nobraukti vismaz 75% no sacīkstes pilnas distances, tad tiek piešķirti pilni punkti. Ņemot vērā to, ka incidents, kas lika pāragri pabeigt sacīkstes bieži vien ietekmē rezultātus, par oficiālajiem rezultātiem tiek ņemti tie, kuri bija divus apļus pirms sacīkšu pārtraukšanas ar sarkano karogu.

Zilais karogs var būt vairākas nozīmes. Jebkurā laikā, zils karogs tiek vicināts pie boksu izejas nozīmē, ka trasē boksu izejai tuvojas kāds cits pilots, un boksu izejā stāvošajam pilotam ir viņš jāpalaiž. Treniņbraucienu laikā zils karogs nozīmē, ka pilotu tūlīt apdzīs kāds ātrāks pilots, un viņš ir jāpalaiž. Sacīkšu laikā zils karogs nozīmē, ka pilotu tūlīt apdzīs par apli, un pilots, kurš ir priekšā (pēc apļu skaita) ir jāpalaiž. Ja pilots ignorē trīs zilos karogus pēc kārtas, tad viņam draud sods.

Baltais karogsnozīmē, ka trasē atrodas lēns transportlīdzeklis un pilotiem ir jāuzmanās. Dažreiz tas tiek izmantots, lai brīdinātu kādu lēni braucošu konkurentu.

Melnais karogs – nozīmē, ka pilotam ir jādodas boksos un jāizstājas no sacīkstes, parasti tādēļ, ka viņš kādu iemeslu dēļ ir diskvalificēts. Tiesnesis vicinot karogu tur arī pilota numuru, tādēļ neviens nekļūdās. Ja pilots ignorē melno karogu un neiebrauc boksos apļa laikā, seko turpmākas sankcijas, piemēram, diskvalifikācija uz vairākām sacīkstēm.

Rūtotais karogs nozīmē, ka šī sesija vai sacīkstes ir beigušās. Sacīkšu laikā tas tiek vicināts sākumā uzvarētājam, un tad pārējiem pilotiem, taču sesiju laikā tas tiek vicināts jau iepriekš noteiktā laikā.

Melnbaltais karogsnozīmē, ka pilots šobrīd uzvedas nesportiski, un ja viņš momentāli nesāks ievērot noteikumus, kā sportistam pienākas, tad sekos melnais karogs. Tiek vicināts kopā ar zīmi, uz kuras ir uzdrukāts tā pilota numurs, uz kuru tas attiecas.

Melni-oranžais karogs informē pilotu, ka telemetrijā ir atrasta kāda tehniska kļūme, un pilotam ir jābrauc boksos pie savas komandas mehāniķiem. Tāpat kā melnais un melnbaltais karogs, tas tiek vicināts kopā ar zīmi, uz kuras ir uzdrukāts tā pilota numurs, uz kuru tas attiecas. Tas tiek izmantots ļoti reti, jo pilotam informāciju var nodot pa radio.

Dzelteni-sarkanais karogsnozīmē, ka uz trases ir izlijis kaut kas slidens, piemēram, eļļa, un pilotam ir jāuzmanās. Tas var arī nozīmēt, ka uz trases ir palikušas atlūzas pēc kāda negadījuma. Retos gadījumos tiek izmantots, ja kādā atsevišķā trases posmā smidzina lietus.